Jordroten

Dåliga ställningar för söndagskludd

4 kommentarer

Att ligga på magen i sängen och rita, kanske inte är den bästa ställningen för en 35-åring att arbeta i. Lite ont i axlar och nacke har jag, efter en heldag på mage. Men den funkar ju hur bra som helst för barn. Eller dubbelvikt som Lillgullis brukar köra. Ja si cirkusbarn, de kan de. Jag tänkte att jag som är yogakvinna borde klara av det jag med. Men nej.

20130106-193446.jpg

Jag har ett jättebra ritbord men ingen bra plats att ställa det på. Just nu står det mest på golvet och skräpar. Jag gillar dock att flytta på mig och skulle inte klara av att ha en fast arbetsplats. Ibland ligger jag på mage och jobbar, ibland sitter jag i kökssoffan och ibland står jag vid bokyllan. Som sagt allt som funkar funkar och så var det något om att omväxling förnöjer…

20121230-202812.jpg

Ni då?

4 thoughts on “Dåliga ställningar för söndagskludd

  1. I hörnet av soffan eller på knä på golvet. Sjukt obekvämt.
    Skapande är en plågsam process.

    Gilla

  2. Vi vardagsrumsbordet, köksbordet, ibland på magen och då kan du gissa vem som bli helt stel… fast inte på borden då utan på golvet! Men eftersom jag skapar med ord så blir det mest framför datorn som jag helst skulle vilja byta till en bärbar.

    Gilla

Kommentera

