Jordroten

Lite som snöbollseffekten gånger Sisyfos känns det idag. Eller ganska mycket faktiskt.

Lämna en kommentar

Missförstånd och en hjärna i mitt huvud som är på olika ställen samtidigt är ingen bra kombination. Det saknades infotext om min utställning, vid min utställning. Sådant är ju väldigt bra att ha vid en utställning. Framförallt när någon är där för att titta och skriva om utställningen och då känner sig förvirrad och verkligen skulle ha behövt den där infotexten på en liten vägg eller så.

Jag och Lillgullis åkte till morfars kontor för att fixa lite info som kan sitta på en liten vägg. Vi klippte och vi klistrade. Eller egentligen tejpade för vi hittade inget lim.

20130124-211632.jpg

Sedan drog vi till museet  och satte upp texten på en liten vägg. Jag klättrade på stegar och vred lite på spottar och så brände jag mig. Men nu är det upplyst. Och du kan bli upplyst. Av texten. Bra va.

20130124-205954.jpg

Lillgullis blev både lite fascinerad och skrämd. Hon tyckte att ljudet var läskigt.

20130124-210007.jpg

Vi utforskade också andra delar av museet.

20130124-210027.jpg

Och fotade utsidan genom fönstret på insidan.

20130124-210016.jpg

Lillgulliganen övade på att köa till Trappan. ”Trappan är skit”, sa jag. ”Men smaken är som baken och finns det kvar om cirka 12 år så vet du ju iaf hur en köar. För sånt får en göra om en ska in på ställen, förstår du.”

20130124-215002.jpg

Och hemma gjordes det mustascher av kladdet som vi tiggde till oss på museet. Ja, för att kunna sätta upp infotexten på en liten vägg, förstås. Men det funkade till mustascher också.

20130124-214953.jpg

Och så fick jag parkeringsböter också. Helt i onödan. Typ verkligen verkligen i onödan.

Kommentera

