Jordroten

Sånt som stör mig. Typ jävligt mycket. Och som jag tycker är ditt fel!

4 kommentarer

 

När Lillgullis dissar den ”fula” satsumasen och bara vill ha den ”fina”. Jag försöker med ”tänk om den fina är ful på insidan då?”. Men nej.

ful

 

 

När Storgullis inte vill ha sin Lollo & Bernie-baddräkt som hon tycker så mycket om, på simningen i skolan, för tänk om någon retar henne för det.

lollo

 

När Lillgullis slutar använda sin favvoklänning pga just ovanstående orsak. Midsommar blir sig aldrig likt igen.

SONY DSC

 

Hur mycket jag än försöker, så är ni fler än mig och överröstar det jag säger och gör. Så snälla, håll käften.

4 thoughts on “Sånt som stör mig. Typ jävligt mycket. Och som jag tycker är ditt fel!

  1. Som när Lillebror fick välja sig alldeles nya finkläder i affären och väljer en klänning med paljetter och som han sedan inte vågar ha på sig när vi ska på middag hos farmor…

    Precis – Håll käften alla förtryckare!

    Gilla

    • Aj i det lilla barnhjärtat. Alla begränsningar utifrån. Alla hinder. Bort! Och som jag önskar styrka åt mina barn, styrka att stå emot och inte bry sig om vad andra tycker och tänker.

      Gilla

      • Vi serverar i alla fall ett alternativ, eller hur? Vi kan inte lägga ansvaret för att förändra världen på deras små axlar men vi kan stärka dem och stå vid deras sida i kampen att få vara en fri individ i ett samhälle!
        Men visst gråter en en skvätt i det tysta…

        Gilla

      • Ja det gör vi ju. Inte ska de fina små människorna behöva vara starka nu å stå emot, men å vad jag önskade att de kunde få slippa att ens tänka på det här. Att det skulle vara enkelt och självklart att bara ta på sig det en vill utan att den där tanken ens uppstår som gör att en censurerar sig. Fy fan!

        Gilla

Kommentera

