Jordroten

Badrumsrenovering och regnbågsfärgat plank

1 kommentar

Jag ska bygga en bänk i badrummet som döljer kattlådor och smutstvätt.

image

Jag vill använda det jag har hemma,  så det kommer att bli en del ihoppusslande av material och troligtvis betydligt mer tidskrävande än om jag hade köpt allt virke. Men å andra sidan så är det helt gratis. Och det är ju väldigt bra!

image

Tre ben har jag hunnit med att såga till ikväll och regeln jag har använt mig utav räcker till fem, men jag behöver minst sex stycken, så jag får reka i gömmorna efter mer benmaterial imorgon.

image

Bänken ska gå från den ena väggen till den andra, under fönstret och ovanpå ska det stå två stycken glasskåp som vi tidigare har haft pyssel och hantverksmaterial i. Till bänkskiva kommer jag att sätta ihop ett antal hyllplan som stod uppe i förrådet som vi under jullovet förvandlade till barnens sovrum. Det höga skåpet som nu står i badrummet,  ska skruvas isär och få nytt liv som regnbågsfärgat plank i trädgården. Återbruk är bäst!

plank

Planket ska byggas runt det fula men praktiska stängslet som syns bakom den livs levande fågelskrämman på bilden ovan. Framför det regnbågsfärgade planket ska oändliga mängder solrosor planteras. Hur amazeballs kommer inte det att bli?

 

Häpp! ❤

 

 

One thought on “Badrumsrenovering och regnbågsfärgat plank

  1. Pingback: Gå in i garderoben | Jordroten

Kommentera

