Jordroten

Det här med att bygga saker

Lämna en kommentar

Erfarenhet av att bygga saker, skruva, borra och såga å sånt där, det har jag. Men jag har ingen utbildning. Jag har inte läst om hur eller varför och vad en bör tänka på när en bygger något. Jag bara gör. Och lär mig och förstår under byggets gång. Och det är jättekul. Min ursprungliga idé av bänken i badrummet funkar inte alls.

blogg

Jag trodde att två reglar med sex ben vardera var tillräckligt,  i mitt huvud, men när jag ser det i verkligheten så förstår jag att det behövs tre reglar med fyra ben vardera, för att orka bära upp det som jag vill att den ska orka bära upp. Och de überlånga skruvarna som jag trodde var ett stabilt sätt att sammanfoga delarna på, är rangligt så det förslår och behöver förstärkas med vinklar (vet inte vad de heter, men metallbitar i 90 graders vinkel som en kan sammanfoga ben och regel med)

blogg1

Tvättmaskinen rör på sig ganska mycket när den cetrifugerar,  så det måste jag ta hänsyn till när jag sätter dit benen. Att låta saker ta tid att växa fram, tycker jag är väldigt intressant och lärorikt. Men det blir ofta en krock för mig, då mitt liv just nu, är så tidspressat. Att vara en del av det här samhället och samtidigt hålla balansen inom mig, känns som en enorm kamp, en kamp som jag har svårt att acceptera. Men idag är jag ledig från alla tider att passa och ska ägna mig åt bänkbygge en stund och senare vänner och filmen ”Wild”.

Kommentera

