Jordroten

Dagens arbete

Lämna en kommentar

Jag har varit seg som satan idag. Tankar och kropp har gått som en snigel, men jägarns vad det har blivit mycket gjort ändå. Jag har byggt klart bänken i badrummet och burit tillbaka alla grejer.

wpid-wp-1428348587833.jpeg

De grejer som knappt fick plats tidigare, men nu finns det plats för mer. Plats för att bunkra toapapper till exempel!

wpid-wp-1428348581012.jpeg

Jag är så sjukt nöjd med mitt bänkbygge!

Det skåp som tidigare stod i badrummet skulle jag flytta in till ateljén/butiken för att ha plantor i, men när vi skulle bära in skåpet så föll det isär.

wpid-wp-1428348569124.jpeg

Läget för plantorna är rätt så akut, så jag fick offra en av mina tyglagerhyllor till odlingarna i brist på annat. Även om det var otur att skåpet gick sönder,  så hade vi tur med att korgarna från skåpet passade in precis i lagerhyllan. Korgarna gör det så himla mycket lättare att komma åt och vattna alla små plantor.

wpid-wp-1428348528184.jpeg

Asså, det här med samarbete! Älskart!!

Medan jag mer eller mindre misslyckades med skåpet som föll isär, så grävde Rebecka och Francois i grönsakslandet. Vi testar lite olika varianter, då vi hör olika från olika om vad som funkar och inte funkar.

wpid-wp-1428348561303.jpeg

Dels så har vi helt grävt bort gräset från delar av grönsakslandet och i andra delar så testar vi med att bara vända på gräset. Rebecka och Francois har också vänt ner gödsel och täckt delar av landet med torkat gräs och nästa helg ska vi gräva ner den förgroddade potatisen.

wpid-wp-1428348547424.jpeg

Jag har idag också omskolat några tomatplantor, i mjölkkartonger som de flesta tomatodlare verkar föredra. Och jag tänker att de vet, så jag gör så jag med.

wpid-wp-1428348552908.jpeg

wpid-wp-1428348533374.jpeg

Tack för idag, (helt) slut för idag ❤

Men innan sängen så kan en titta på det här:

http://www.svtplay.se/video/2805883

Kommentera

