Jordroten

Skräp och mat

Lämna en kommentar

Jag hade en kokbok som kvällslektyr för några dagar sedan. Kanske inte det bästa att läsa i sängen då en kan bli jävligt hungrig av det. Idag fick jag äntligen tid att laga något från boken. Fast på mitt sätt förstås. Jag följer inte recept, det går inte! Jag har försökt,  men jag blir bara arg och frustrerad. Jag missar viktiga moment, trots att jag läser noggrant. Så jag har accepterat att recept,  eller alla former av instruktioner för den delen, inte är något för mig.

wpid-wp-1428944822960.jpeg

Jag köpte liiite kokosmjölk och kokosgrädde idag. Ja, så att jag har till alla ”recept” från boken. En påse borde väl räcka ett tag tänker jag.

wpid-wp-1428944816941.jpeg

 

Såhär lyder mitt recept då:

Rapsolja

Ingefära

Gul lök

Vitlök

Gurkmeja

Kanel

Kardemummakärnor

Chiliflakes

Salt

Körsbärstomater

Sötpotatis

Röda linser

Vatten

Kokosmjölk

Kokosgrädde

Citron

 

Jag har också fått hem en del skatter idag. Jag har städat på jobbet och hittat massor med bra grejer till trädgården. De här lådorna hittade jag i soprummet. Asså soprum, de är ju rena rama guldgruvor! Nu får nog lådorna hålla rätt på plantorna och senare i sommar kanske de får hålla rätt på skörden.

wpid-wp-1428944835183.jpeg

 

Dessa sneda och böjda skylthållare har gjort sitt på sin tidigare arbetsplats, men får nu en ny tjänst i min trädgård,  som klätterställning till diverse växter. Grattis!

 

wpid-wp-1428944830038.jpeg

Det bästa skräpfyndet kan vara dessa pinnar.

wpid-wp-1428944841976.jpeg

De kommer ju helt klart att användas till någon form av inhägnad av trädgårdsland,  men hur eller var vet jag inte ännu.

 

Gonatt på er ❤

 

Kommentera

