Jordroten

Rensa i röran i röran i röran

Lämna en kommentar

Jomen såhär kan det se ut hemma hos fölk som har för mycket prylar och cirka noll förvaringsutrymmen. Förrådet uppe på loftet gjorde vi ju om till  kidsens sovrum på jullovet och sedan dess har resten av huset varit en rörans röra.

wpid-wp-1429722285255.jpeg

Vi rensar i alla fall ut, ungefär hela tiden faktiskt, men just nu rensar vi ut prylar som vi ska försöka kränga på loppis för några rolighetsslantar. Typ stålar att köpa ny skit för på Urkult, asså bra skit då asså!

 

Och så jobbar vi på att styra upp det här med det obefintliga förvaringsutrymmet. Lillgulliganens gamla rum ska bli en sån där walk in closet, eller som jag säger: En gå in i garderob.

wpid-wp-1429722683410.jpeg

Jag har fixat garderobsstång av två väggskenor till en konsolhylla, som jag satt ihop med spännband. Sedan ska jag slå in stången i tyg så att dä blejr liite schnyggare. Träskivorna ska borras upp på väggarna mittemot varandra och så ska stången vila på dem å vips så har vi en ”gå in i garderob”, hurra!

wpid-wp-1429725069852.jpeg

 

Och då ska denna trevliga röra vara ett minne blott. Som jag längtar! Längtar, I tell you!

wpid-wp-1429722718562.jpeg

Men nu värker kroppen av ”jag har gjort för mycket idag” och så höll jag på att ramla ner för trappen, så nu äter vi soppa istället för att arbeta tycker jag.

 

Gonatt vänner ❤

 

 

 

 

Kommentera

