Jordroten

Morgonfunderingar och tappade tankar

Lämna en kommentar

Jag vaknade strax innan fem… Klev ut genom dörren, gick några varv runt huset, kände in jorden under mina fötter och funderade på vad jag vill göra och var…

wpid-wp-1429942426149.jpeg

Allt försvinner. Inget finns kvar. Mina tankar är många och de är så fantastiska! Men när jag ska skriva ner dem så är de borta. Jag skrev jämt, förr, det senaste året dock, så ha mina klokskaper mest seglat iväg när jag har satt mig ner för att dokumentera dem. Vad ska jag göra åt det här? Jag har funderat på en magväska där penna, bok och kamera kan ligga som en ständig följeslagare. Då kan jag ha händerna fria till alla sysslor. Jag kan röra om i grytan, tänka klokskaper, ta fram penna och bok och plita ner. Jag kan räfsa gräs, tänka klokskaper, ta fram penna och bok och plita ner. Jag kan bygga växthus, ta fram kamera och dokumentera allt steg för steg, tänka fler klokskaper, ta fram  penna och bok och plita ner. Och sedan ses vi här. Jag, mina tankar och mina bilder och så ni ❤

Kommentera

