Jordroten

Söndagen som aldrig ville ta slut

Lämna en kommentar

Och när jag i söndagskväll, trodde att jag hade arbetat klart för den dagen, så kröp jag ner i sängen med en bit paj på magen och senaste avsnittet av Outlander på datorn. Sweet relief liksom!

loft 1

 

Men då såg jag alla jävla grejer och allt jävla damm och stod inte längre ut. Vi har inte bytt sängkläder på månader, för herre min Gudrun, stor mening att byta sängkläder om en inte först dammsuger bort allt damm och HUR ska en kunna dammsuga UTAN att flytta på alla grejer först, (grejer som tidigare bodde inne i förrådet som nu mera är kidsens sovrum). Men det går ju inte att flytta på grejerna, för det finns ju ingen förvaring i det här huset. Så därför har det inte bytts sängkläder på flera månader och därför har det inte dammsugits.

Loft prylar loft prylar 1

Men nu stod jag helt enkelt inte ut längre. Så jag hoppade ur sängen och började röja. En sisådär kl nio på söndagkvällen. En renbäddad säng och ett någorlunda dammfritt golv. Så pass dammfritt dock, att jag kunde lägga ut min ”nya” trasmatta som legat i ett hörn sedan någon gång innan jul. Det går fort när en har roligt.

loft

 

Och imorse vaknade jag till det här:

wpid-wp-1430136652837.jpeg

Det är fortfarande en massa prylar som väntar på förvaringsutrymmen, men det är en mycket renare och en mer strukturerad röra nu. Mycket skönare för min röriga hjärna.

Kommentera

