Jordroten

Garderoben igen och säkert fler gånger efter den här

2 kommentarer

Jag fortsatte med gå in i garderoben idag och så här såg det ut när jag började:

garderob 6

 

Jag skulle borra upp träskivorna som stången skulle vila på tänkte jag.

garderob 5

 

Men det blir sällan som jag tänkt mig. Den ena väggen var bara gips och det skulle aldrig hålla för alla kläder.

garderob 3

 

Så jag fick tänka om och skruvade fast en vinkelmojäng i taklisten.

garderob 2

 

Men då blev stången för lång, så jag fick klippa upp nästan alla spännband och gå på skattjakt efter nya i boden. Skattjakten var som tur lyckad och jag kunde sätta ihop de två skenorna igen till önskad längd.

garderob 4

 

Sedan lindade jag in stången i tyg.

garderob 1

Och hängde den på plats.

garderob

Men den sviktade av tyngden från kläderna, så jag skruvade upp en mojäng i taket för att stötta upp.

garderob 8

 

Det gjorde biffen.

garderob 7

Om en inte bryr sig om hur saker ser ut, när funktionen är det viktiga, så går det att bygga det mesta av lite vad som helst. Men jag tycker att det ÄR snyggt. För det har liksom hjärta ❤

 

 

2 thoughts on “Garderoben igen och säkert fler gånger efter den här

  1. Pingback: Den ambulerande Storgulliganen | Jordroten

  2. Pingback: Lite familjeliv – den sanna historien liksom | Jordroten

Kommentera

