Jordroten

Fredagen när kidsen beställde trerätters

Lämna en kommentar

Idag har jag testat att göra egen havregrädde till potatisgratängen.

image

Jag mixade havregryn, vatten, majsmjöl, salt, örtsalt och libbsticka.

wpid-wp-1431099905787.jpeg

Sedan blandade jag det med fyra gul lök och fem vitlöksklyftor.

image

Och så i med potatis.

image

För att vara det första försöket så blev det helt jävla amazeballs! Men nästa gång tar jag i mindre libbsticka och örtsalt. Och så gjorde jag för mycket havregrädde så potatisen blev lite gäggig.

Planen var trerättersmiddag och kidsen hade beställt örtmarinerade räkor och vitlöksbröd till förrätt. Ja de stackars vegetarianbarnen fick räkor. (Obs! Ironi. Det finns inga stackars vegetarianbarn, det finns bara vegetarianbarn, basånivet)
image

 

Och till räkorna skulle det förstås vara vitlöksbröd. Det gjorde jag av bovetemjöl, vatten, olivolja, salt och vitlök. Jag stekte sedan smeten i gjutjärnspannan.

wpid-wp-1431110286599.jpeg

Jomen det blev bra. Och vi åt på golvet, framför tv:n. Tror det var Amigo på burken.

wpid-wp-1431110332497.jpeg

 

Men någon efterrätt blev det inte. Så trerätters blev till tvårätters och så är det med det. Vi avslutar med Krossa alla fönster. Varsågoda.

 

Häppy fredag på er ❤

 

 

Kommentera

