Jordroten

Ibland är livet en riktig nagelbitare…

Lämna en kommentar

Cirka hela året har Storgilliganen tjatat på mig om att boka tältplats till Urkult och lika många gånger som hon har frågat mig om jag bokat tältplats ännu, så har jag sagt att det inte går, för de öppnar inte campingen förrän den 2 maj.

 

Den 2 maj kom och gick och det där med att boka tältplats glömdes bort. Men idag kom jag på att det är maj och att jag inte har bokat någon tältplats till Urkult ännu. Hjälp!!! Förra året ringde jag också sent och då var alla tältplatser redan bokade, så när jag slog numret till Näsåkers Camping var det med en nervös klump i magen och en oro över att möta en ilsk Storgulligan i eftermiddag. För att inte tala om hur arg Lillgulliganen skulle bli när hon fick veta att jag ännu en gång misslyckats med tältbokningen. Hjälp igen!!! Jo, de kan vara rätt skrämmande de där Gulliganerna. Det är inte för inte som de kallas för Gulliganer liksom.

Men jag behövde inte vara nervös och orolig särskilt länge, för när jag kom fram till Näsåkers Camping så fanns det många tältplatser kvar.

tält

Så istället för arga Gulliganer kommer jag att möta så här glada barn i eftermiddag:

urkult

Båda bilderna är från vårt första år på Urkult och detta året blir vårt sjätte.

Urkult ❤ Oss = Sant

 

 

Tältplats till Urkult – check!!!

Kommentera

