Jordroten

Det var en gång en lördag…

Lämna en kommentar

 

 

Det var en gång en lördag och då var det arbetsdag här ute i Queertorp och det arbetades flitigt ska ni veta. Det var dock inte lika flitigt med kaffekokandet. Jag fick gå fram och tillbaka flera gånger för att undersöka hur det gick med det och för varje gång jag gick för att undersöka kaffekokandet, så blev promenaden allt längre, för vi rensade skogen på avsågade grenar och sly och la i prydliga högar utmed vägen och vi hann arbeta oss en bra bit bort innan kaffekokandet äntligen var klart.

sön 17

 

Efter arbetandet åkte vi till Blacka på Bobbans Minneskonsert. Vi missade Partiet men kom lagom till Kalle Baah.

entre

 

Solen sken och människor var glada.

sön 8

 

Kidsen sprang iväg och lekte med sina vänner och jag tog av mig kängorna och la mig på en filt och lyssnade på musiken.

 

sön 4

 

 

Sedan kom kidsen tillbaka och jag blev som vanligt en mänsklig kudde.

sön 5

 

sön 12

Mina vänner sålde fina grejer, bl.a. ulldreads som Gulliganerna blev förtjusta i.

 

sön 10

 

Men också annat som ni kan hitta här och här.

sön 6

sön 7

Och när en blir så kissnödig att en nästan spricker, då är det dags att åka hem, för orka köa till den enda toan som finns.

sön 11

 

Bye bye ❤

Kommentera

