Jordroten

Och sen så blev det söndag.

Lämna en kommentar

I mitt ”händelserika liv” finns det sällan tid för en stilla stund att sitta ner och skriva om det som har hänt, men för mig är det viktigt att plocka bort något av vardagens alla måsten för att hinna det. Jag lovar mig själv att jag ska ta en stund varje kväll innan jag går och lägger mig, för att skriva ner vad jag har gjort under dagen. Men så kommer kvällen och den kommer fort som fan! Och så står jag där i köket och ”ska bara” tömma diskmaskinen och ”ska bara” fylla den igen och ”ska bara, ska bara, ska bara!!!” en massa jävla saker. Och sedan finns det ingen tid kvar till att skriva ner vad jag har gjort under dagen. Men det är okej. Ett steg i taget. Förändring får ta tid. Idag är det söndag och inga tider ska passas, så jag sitter ner och skriver om vad jag har gjort i veckan. Bättre sent än aldrig…

 

Så förra söndagen då, så fortsatte vi med garderoben, som förövrigt Storgullis har flyttat in i!!! Jag gick igenom alla kläder jag har och det är väldigt mycket kläder det. Jag rensade ut minst 6 stora papperspåsar med kläder som vi ska sälja på loppis nästa helg. Bor du i Norrköping med omnejd och du gillar min garderob så borde du svänga förbi Gamla torget.

sön 1

 

Ateljén slash butiken blev då också lite mindre överbelamrad, vilket enbart syns om en tittar på de här före och efter bilderna. För det är ju fortfarande överbelamrat liksom.

Före:

stök 1

Efter:

sön 2

 

Ateljén slash butiken fick nog ta den största smällen när det enda förvaringsutrymmet vi hade förvandlades till kidsens sovrum. Dock tröttnade Storgulliganen på att dela rum med lillasyster ganska snart och har nu som sagt flyttat in i garderoben. Hon bodde också ett tag i salongen.

This is Salongen:

salongen

 

Där kan en spela musik, eller lyssna på musik, eller chilla i mysplyschsoffan, eller skjuta bort den och yoga framför elden.

salongen 1

Men idag ser det mest ut så här i Salongen:

wpid-wp-1431855633436.jpeg

 

Det är helt klart det bästa rummet i huset för att torka tvätt i. Men det är också jävligt störigt att ha tvätten där, för du ser den hela tiden! Men så fort jag har städat efter vintern på altan så kan jag hänga ut tvätten där istället. Någon mer en jag som hatar att hänga upp trosor och strumpor på tork, med en brinnande intensitet? Eller ännu bättre, någon som ÄLSKAR att hänga upp trosor och strumpor på tork och som vill komma hit och göra det åt oss?

 

Kommentera

