Jordroten

Jag har tid att rulla tummarna ikväll

3 kommentarer

Kidsen har ju sommarlov nu och medan jag är på jobbet och Lillgulliganen på frita så är Storgulliganen hemma… och städar!

sommarlov

Igår när vi kom hem så hade hon städat i tv-rummet och i ateljén och idag städade hon salongen. Helt på eget initiativ. Eller så var det en försenad reaktion från alla de miljoner gånger som jag har tjatat om ”samarbete” och ”hjälpas åt” och ”jag orkar faktiskt inte göra allt själv!!!”. Vem vet. Nu händer det i alla fall och det känns för helvete jävla skönt!

Vid femtiden ikväll så åkte jag in till stan till min massör. Ja jag har skaffat mig en sådan. Hon är helt amazeballs! När jag kom hem så var dörren låst, trots att jag hade sagt att de inte skulle låsa dörren, eftersom jag inte visste var mina nycklar var (och jag tänkte att kidsen kanske var hos grannen och gu va jobbigt om jag måste gå dit å knacka på å bla bla vara trevlig en stund innan jag fick komma in i mitt hem) men jag lyckades hitta dem och låste upp dörren och därinne i huset var kidsen. De stod i köket och diskade.

Medan jag var på massage hade de alltså städat köket, diskat och dammsugit, plockat undan grejer, bäddat min säng och städat ännu mer inne i ateljén ( det är ett stort projekt och kommer att ta tid att göra färdigt).

kök

 

Så, nu ska jag lägga mig på sofflocket och rulla tummarna en stund. Det har jag tid med ❤

3 thoughts on “Jag har tid att rulla tummarna ikväll

  1. Vilka gulliga gulliganer!
    Och i morgon kommer jag!

    Gilla

Kommentera

