Jordroten

Min midsommar del 1

Lämna en kommentar

På eftermiddagen dagen innan midsommar styrde jag min kosa mot Siljansnäs, alldeles allena. Det har blivit lite av min grej att göra sådant som jag inte känner mig helt bekväm med eller ännu hellre sådant som jag tycker är läskigt. Och ju mer obekvämt och läskigare desto bättre! Nu är det ju inte särskilt läskigt eller obekvämt att åka till Siljansnäs, det var mer av en bonus. Äventyret var en skogsfest utanför Skattungbyn.

Men först åkte jag då till Siljansnäs och hälsade på en vän. Det första som hände när jag kom fram, eller lite innan faktiskt, var att min vän kom utrusandes ur huset och ropade om att vi skulle åka upp på berget och titta på utsikten. Så det gjorde vi. Och den var storslagen minsann. Jag har dock inga bilder på vad som hände i Siljansnäs, då jag glömde min mobilladdare hemma och ville spara på batteriet så att gps:en kunde hjälpa mig fram till nästa mål på resan. Så alla bilder är tagna av min vän.

anna5

 

Vi fick inte bara se en storslagen utsikt där uppe på berget, vi fick också se en balanserande katt. Det var imponerande!

 

anna6

 

Jag kom fram rätt sent på torsdagen, så efter utsiktstitt var det nästan läggdags. Jag fick sovsällskap av vän nere i deras apkalla källare. Där fixa vi lite cosy med ljus och Doctor Who.

 

anna4

 

Midsommaraftonen inleddes med lite sightseeing i Siljansnäs. Jag pratade med kossor och …

anna3

 

… höll i håret.

anna7

 

På vägen tillbaka mötte vi en misstänkt förfriskad äldre herre som bjöd in oss på fest vid båthusen. Det var rätt schysst, för vi hade då precis gått förbi festligheterna och jag tyckte att det såg himla trevligt ut och skojade om att vi borde gå dit och bjuda in oss. Men vi gick inte dit, för vi hade ju andra planer, som vi förtäljde för herrn. När jag sa att jag skulle vidare till Skattungbyn för att fira midsommar så mimade han en fiol och sa att där är det väl bara sånt. Och då mimade jag en dj och sa att nja, det blir nog mer så här.

Okej, ha en trevlig midsommar sa vi och så gick vi vidare.

Väl hemma hos vännen fixade vi midsommarlunch som vi åt ute på balkongen.

anna2

 

Maten skulle fotas och självklart måste jag vara med på varje bild, det förstår ni ju.

anna1

Och sedan for jag vidare mot äventyret.

anna

 

På återseende! ❤

Kommentera

