Jordroten

Min midsommar del 2

Lämna en kommentar

Att vara modig är att göra saker trots att en inte vågar.

Jag åkte 36 mil, utan att veta exakt vart jag skulle, bara ”någonstans utanför Skattungbyn”, till en fest, utan någon att hålla i handen.

skog3

Vi hittade en helt magisk plats precis bredvid en å och där skapade vi ett litet rum av tyger, tält och ljus.

skog1

skog2

skog

skog4

 

Det var riktigt magiskt. Musik, eld och laser. Och så fina människor ❤

skog7

skog9

 

Skogsfesten höll på till idag, men jag åkte hem efter den sista tonen den första natten, vid halv fem ungefär. Solen hade redan gått upp och det var inte mycket trafik på vägen.

När jag kom ut ur skogen och svängde ut på vägen mötte jag en liten älg.

skog5

Den bara stod där och tittade på mig, men när jag vevade ner rutan för att kunna ta en bättre bild så sprang den iväg en bit.

skog8

Jag hade väl kört i kanske tre timmar utan att se någon mack med kaffe och socker och höll då på att somna vid ratten. Nedvevad ruta, musik på hög volym och sjunga med för fulla halsar hjälpte inte längre, så då parkerade jag på skogsväg och sov ett par timmar.

skog6

Det var ett äventyr det med. Jag vill väldigt gärna vandra en längre sträcka helt själv, som i Wild eller Tracks och även om detta, att åka själv till skogen utanför Skattungbyn, att parkera på en skogsväg och sova i bilen, är en fis i rymden i jämförelse med vad kvinnorna som filmerna är baserade på gjorde, så fick jag ändå en känsla av hur det skulle kunna vara, att ge sig ut, helt själv. Frihet.

Jag har växt lite.

 

 

Kommentera

