Jordroten

Gurkor, regn och snigelmatch

1 kommentar

Idag har vi haft finfrämmat igen. Vi är så poppis förstår ni! Och jo då, vi fick gåvor även denna gången: Basilika!!

idag2

 

Och jag funderar på när jag ska hinna gräva ett kryddland…

idag3

 

Förhoppningsvis på semestern. Och så funderar jag på när jag sådde kryddorna förra året och blir det några kryddor i år…

Finfrämmat hjälpte mig med att gödsla och plantera ut gurkplantorna och de som inte fick plats i grönsakslandet fick hon ta med sig hem. Det är så himla bra det här med frö- och plantbyte! Eller byte överhuvudtaget, kläder, prylar, tyger, böcker osv. Om jag hinner så vill jag ordna en byteshandelsdag här ute i sommar. Det vore jättekul!  Hojta om du är intresserad. Sånt peppar ju!!

SONY DSC

SONY DSC

Jag fick även hjälp med ogräsrensning i potatis- och löklandet.

SONY DSC

SONY DSC

Här planterade jag gurkorna i två rader med gräsklipp emellan. Jag ska täcka det med fiberduk, men väntar lite då det regnar just nu. Gratis vatten!

SONY DSC

SONY DSC

Och här är jag i planteraraction!

idag4

Det har börjat växa ut små gurkor på några av plantorna. Gudrun vad vi älskar gurkor! Vi hoppas på en riktig mastodontskörd.

SONY DSC

SONY DSC

Nu ska jag ut och gå en snigelmatch! Det är dom eller maten och jag väljer maten.

Häpp ❤

One thought on “Gurkor, regn och snigelmatch

  1. Pingback: Ombytta roller | Jordroten

Kommentera

