Jordroten

Det finns ingen rättvisa i världen…

Lämna en kommentar

Min chef drog till Bråvalla för att ”checka in” och slippa kvällens köer, bara glida igenom entrén när rusningen till kvällens höjdpunkter börjar liksom!

linda

Foto: Linda Åkerberg

Jag sitter här och bokar av betalda kundfakturor i ett program som är segare än en snigel på sömnmedel.

snigel3

Trött blir en!

gård5

Någon kallar det här för kolonistuga:

koloni1

koloni2

Vart är världen på väg liksom?! Nej, det finns ingen rättvisa i världen! 

En blir upprörd liksom! Så här upprörd:

”Jag blir lite tjurig när de kallar sånna här HUS för kolonilotter. Det känns lite som att kalla sin Herrgård för villa. ”Nej, men jag bor i en liten villa jag på 700 kvm.” Tell it like it is! Jaja, viktiga grejer det här!”

”ja: det där är verkligen ett hus med mina mått! !”

”I mitt huvud är en kolonistuga liten och så har jag fått för mig att en inte får sova över. Men det kanske är olika regler på olika lotter. Men marmorbänk och en massa lyx och så kalla det för kolonilott, det känns inte rätt. Antingen så är det en kolonilott eller så är det en sommarstuga. Hur ska vi annars veta vad vi pratar om? wink emoticon Nån måtta får det vara på tokigheterna, sa tant rättskavararätt. Asså jag är förstås med på att det finns kolonilotter och stugor i olika storlekar, absolut. Men någonstans måste det ju ändå gå från att vara just en kolonistuga till att vara en sommarstuga, det är ju inte samma sak och om det inte är samma sak så måste det finnas gränser och skillnader som avgör vad som är vad. Annars blir det ju meningslöst! Och herre min Gudrun, vad gör vi då?! Vad gör vi då?!!!”

Men vad är rättvisa egentligen? Det kan ju knappast vara att JAG ska tömma droppskålen! Det är ju jämt jag som får göra det och det kan väl ändå inte vara rättvist?

töm

Nej, tömma droppskålen får någon annan göra. Jag tar mitt kaffe och går…

Kommentera

