Jordroten

2015 07 07 kl 20:09

Lämna en kommentar

 

Verkligheterna 

 

Vad är verklighet?

Är min verklighet din verklighet?

Jag lever i olika verkligheter,

i olika världar.

Jag förstår det nu.

Jag släpas tillbaka ”hit”,

med ord som har får mig att tvivla.

Men det är inte mina ord.

Det är dina ord.

Du får tillbaka dem nu

Jag vill inte ha dem,

jag har aldrig velat ha dem.

Varför gav du dem till mig?

Vad är du rädd för?

Sluta håll mig tillbaka!

Sluta hindra mig från att vara jag!

Vara jag.

Jag.

wpid-wp-1436290987244.jpeg

 

 

 

Kommentera

