Jordroten

De där som ingen trodde på…

Lämna en kommentar

Jag hade några bortglömda små rangliga stackars tomatplantor som verkligen inte såg mycket ut för världen och någon sa att de där ger nog inga tomater… Men jag satsade på dem ändå och planterade dem på en bädd av äggskal, jord, gödsel och vattnade dem med kiss .

Så här såg de ut den 28 juni:

tomater

Och en månad senare blommar de och står riktigt stadigt på jorden.

toma

tom

 

Och bönorna, ärtorna och zucchinin har tagit sig med bravur.

zucc

 

Så här såg det ut den 23 juni:

 

snigel6

Och så här ser det ut nu:

z

Sockerärtorna och majsen har dock gett upp, så det är endast bondbönor, märgärt och zucchini som växer bland de tre systrarna.

Jag hade tänkt att plantera mer, som broccoli, morötter, grönkål, blomkål, dill, persilja och lite till, men luften gick liksom ur mig då så många plantor dog under den kalla, blåsiga och regniga våren. Och alla jävla sniglar!!! Jag hade också tänkt att testa några köldtåliga plantor och bygga varmbänk och försöka odla under hösten och vintern, men jag tror jag tar paus nu och fortsätter nästa odlingsår istället.

 

Kommentera

