Jordroten

Den ambulerande Storgulliganen

7 kommentarer

Hon hade kanske det bästa rummet i huset, rummet med den högsta takhöjden, rummet med en dörr. Men när jag gjorde om förrådet till ett rum åt Lillgulliganen, så förhandlade hon till sig en plats där och flyttade upp på loftet med lillasyster. Det höll i några veckor. Och därefter har Storgulliganen flyttat in i det ena rummet efter det andra. När jag röjde upp i salongen, så flyttade hon in dit.

rum4

Och snart var det kaos där. Så när jag byggde om Lillgulliganens gamla rum till en gå in i garderob, så flyttade Storgulliganen in dit istället. Och snart var det kaos även där. Och när jag började få någon slags ordning i Storgulliganens gamla rum, som nu är vår ateljé och framtida butik, så flyttade hon tillbaka in dit.

butik

Jag lyckades dock undvika ett större kaos där och när Storgulliganen igår började prata om att ta över mitt sovrum uppe på loftet, (jag tänkte först att vi kunde dela) så satte min hjärna igång att fundera… och idag ringde jag hem från jobbet och sa att hon kunde flytta upp.

rum1 rum2 rum3

Nu har kidsen ett varsitt rum uppe på loftet.

rum

Vi har testat allt! Typ verkligen verkligen!! Och förhoppningsvis har vi efter drygt två år i huset, nu landat och kan börja med det roliga: Måla, tapetsera, hänga upp tavlor på andra stället än ”där det redan sitter en spik typ” osv. Hurra!!!

 

 

7 thoughts on “Den ambulerande Storgulliganen

  1. Hihi ombyte förnöjer…här är det bara vardagsrummet och köket som inte behövt byta plats och funktion (ja förutom toaletter och så också då förstås). Men det är kuuuuuuuul att möbla och byta rum – huset blir som nytt liksom 🙂

    …men nu börjar jag bli rätt så trött på att bo i byggdamm, så jag lääääääääängtar tills snickaren är klar med kattvinden och jag kan få börja måla så Lo kan flytta in. Jisses amalia…så mycket grejer det ryms i ett vindsförråd?! …men nu blir förrådet typ 1x 1 meter, så det blir till att RENSA! YEY!

    Gilla

    • Du mä! Vi har ju inte heller något förråd längre 😀 Förutom kanske 1×1 här med, i Lillgullis rum 😀 Har du ny blogg? Det har jag helt missat! Jag tror det har varit jättebra att flytta runt så här som vi har gjort i huset. Vi har då liksom verkligen lärt känna det och utforskat alla möjligheter osv innan vi börjar med inredningen. Dock började vi ju med att måla och tapetsera i de rum som kidsen först hade, men bortsett från det så har vi inte gjort något. Men nu börjar jag känna att det kan vara dags 😀 Och det känns roligt!

      Gilla

  2. Hihi jaaa….vi har bott i huset i 9 år snart och det där nöjesfixandet (färg, väggar osv) har jag verkligen tagit pö om på. Mest när jag varit preggo faktiskt haha. Jag behöver måååååååånga Barn till för att få ordning på allt *fniss*

    Och ja, ny blogg är det.
    Inte så officiell (läs: FB) ännu.
    Men jag behövde en nystart kände jag.
    Har dock inte lyckats klura ut det där med foton och så ännu, men det kanske kommer 🙂

    Gilla

  3. Och inga förråd är BRA – då samlar en inte på sig så mycket strunt. Gaaah jag har ju grejer där uppe som inte använts på jag vet inte hur länge. Och mina gamla tyskaböcker från gymnasiet – varför har jag ens sparat?? 😉

    Gilla

    • Visst är det så. Men vi har inga förvaringsutrymmen. Och då menar jag verkligen INGA. Vi bor ju i ett gammalt torp och det finns inga skåp eller garderober, så vi har verkligen ingenstans att lägga våra grejer, vilket har varit väldigt jobbigt. Men nu är vi på god väg att komma i ordning 😀 Pust, äntligen! Sedan har ju vi en hel del material, som kräver sin förvaring, tyger mm, till våra ”produkter” som vi ska sälja 🙂 Och då kan det vara bra att ha ett förråd 😉

      Gilla

  4. Pingback: Lite familjeliv – den sanna historien liksom | Jordroten

Kommentera

