Jordroten

Hur blev det då med sommaren?

Lämna en kommentar

I början av sommaren så gjorde jag en lista över saker som jag tycker en bra sommar ska innehålla och nu prickar jag av.

 

 

1. Att det visas en lagom underhållande serie som har en början och ett slut under sommaren. Alltså, en säsong räcker!

Som exempelvis Harpers Island 2009.

Eller Camp 2013.

Sommaren 2015 kanske blir det den här:

Eller den här:

Har jag redig tur så blir det båda två!

 

SVAR: Jag gillar verkligen Scream! Så check på nr 1.

 

2. MASSA sjöhäng!!!

Några av oss har redan börjat. I söndags. Fy Fabian å hens moster vad det blåste då!

bad

Och igår köpte vi en uppblåsbar badplats till de dagarna då vi inte hinner bort till sjön.

 

SVAR: Nae. Det har varit en regnig, blåsig och kall sommar, så MASSA sjöhäng har det inte blivit, men en del och sommaren är inte över ännu! Men dessvärre min semester.

 

3. Road trips.

Förra sommaren åkte vi till Kisa, Österbymo, Svinhult, Vimmerby och så till Kisa igen på vägen hem. Vi stannade på Café Columbia och en hel del loppisar. Var vi åker i år? Det har vi inte bestämt ännu. Kanske sätter vi oss i bilen å bar åk typ.

roadtruip

 

SVAR: Vi har varit ute på vägarna asmycket!!! Och planerar ett par till road trips innan vi kastar in handduken.

 

4. Festivaaaaaaaaaaaaleeeeeeeeeeeeeer!

Urkult 2014:

urkult

Bråvalla 2014:

off

Pekingfesten 2014:

pek

 

SVAR: Vi har varit på Inspirationsfestivalen i Skattungbyn och givetvis på Urkult. Vi rekommenderar båda!!

 

5. Äventyr.

Äventyr kan vara vad som helst. Det behöver inte vara så stort men det behöver vara okänt.  Som att åka en liten bit till outforskad mark. Förra året åkte vi på inflyttningsgrillfest hos en vän där de flesta av gästerna var okända för oss och platsen helt ny.

linda

Och så fick LappLisa kattungar. Det var ett jävla äventyr det! Vi visste inte ens att hon var preggo. Ja vi hoppades och vi misstänkte att hon kanske var det, men vi visste inte. Och så plötsligt en dag kom hon och hämtade mig och talade om att nu var det dags.

ung

I år åker jag till Skattungbyn. Först ensam på äventyr i skogen och sedan åker jag med Storgulliganen på Den stora hus på hjul-vandringen.

SVAR: Ja massa äventyr blev det!

 

6. Böcker och lugna stunder att läsa dem.

böck

Den här sommaren kanske blir sommaren då jag läser den absolut sista Sookie Stackhouse. Jag har väntat tillräckligt länge nu. Men… när jag har läst den så är det ju slut. Inget mer. Någonsin. Fattar ni! Det. Är. Slut.

SVAR: Nej. Inga lugna stunder och inga böcker lästa. Jag får ta det i höst och vinter istället.

 

7. Lååååååånga och sena frukostar i det gröna. Ju senare desto bättre!

Helst så sena att en endast behöver fixa med ett mål till den dagen.

frukost

Fast det är klart att det funkar att äta inne också. Jag menar, det brukar ju regna en hel del. Men en kan ha altandörren öppen.

sommarlov

 

SVAR: Jaaaaaaaaaa!!!

 

8. Vedspislagad kantarellsoppa.

kantarellsoppa

 

SVAR: Nej. Inte ännu, men vi måste ge oss ut i skogen på kantarelljakt snarast!

 

9. Loppisrundor.

Vem behöver inte mer porslin liksom?! LappLisa hade precis sönder ett fat, hujedamig!

IMG_6401

 

SVAR: Ja. Vi har fyndat en del. Muggar, kläder, ramar, tyg och täcken. Woop woop! Ni vet, viktiga grejjer!!

 

10. Rosé med massor av is.

IMG_6406

SVAR: Jupp!

 

Så summa summarum: 7 av 10. Och det är ju inte illa pinkat!

Hur har eran sommar varit då? Do tell!

 

Kommentera

