Jordroten

På vilodagen

Lämna en kommentar

Halvvägs på en av tre djupbäddar orkade jag gräva på idag, medan tvättmaskinen snurrade i badrummet och potatisgratängen puttrade i ugnen.
image

Jag har grävt en grop, krattat ihop en skottkärra löv, trampat ner löven i gropen, grävt en ny grop, lagt den jorden på de nedtrampade löven, krattat ihop en ny skottkärra med löv och upprepat detta kanske fem, sex gånger.
image

Jag tänker mig att jag ska få plats med tre stycken enmeters breda och femmeters långa djupbäddar i det som i år var potatislandet och så tänker jag mig att jag ska få plats med tre stycken rader i varje djupbädd. I mittenraden ska jag sätta vitlök. Längre än så har jag inte tänkt, men jag har till våren på mig, så ingen brådska. Nu ska jag sätta mig framför elden, äta potatisgratäng med stekt oumph och zucchini och titta på ett avsnitt av TöntArrow.
image

Jag ska väl hänga den dära tvätten sen också. Vilken vilodag! Häpp ❤

Kommentera

