Jordroten

Tredje advent har inget med saken att göra

Lämna en kommentar

Idag är det sista dagen på den tredje veckan av badrumsrenovering . Det är också sista dagen på den andra veckan utan toalett och det är sista dagen på den tredje veckan utan dusch. På fredag ska vi ha fest. Men hantverkaren känner sig helt övertygad om att badrummet ska vara klart tills dess, så då tänker jag också känna mig övertygad om det.

image

Det vore ju förstås kul om det också fanns tid och ork till att röja upp lite innan festen. Såhär ser det ut just nu:

image

I hallen har jag tryckt in den smutstvätt vi hade INNAN badrumsrenoveringen drog igång. Den smutstvätt vi har fixat under dessa tre veckor orkar jag inte ens fundera på. Den kanske helt magiskt blir ren om jag inte låtsas om den. För det är väl så det funkar med att förtränga saker.

Utsidan är inte viktig men jag skulle fara med osanning om jag sa att den inte spelade någon roll alls.

image

Tur att det är mörkt ute när festen börjar!

Idag är det iallafall den tredje advent och eftersom att jag inte är det minsta religiös så firar jag den genom att röja i ateljén. Rummet som skulle bli butik men som plötsligt blev mitt sovrum, efter att Storgulliganen snodde mitt rum uppe på loftet i somras.

image

image

Butiken kan vänta. Jag är ändå så väldigt väldigt trött just nu och vet inte riktigt vad jag vill.

Så häppy tredje advent på er ❤

Kommentera

