Jordroten

Jag har fyra elvaåringar i huset

Lämna en kommentar

Jag undrar hur det gick till. Hur blev ni elva år helt plötsligt! När hände det egentligen, frågar jag elvaåringarna i bilen på vägen hem till oss. Kloka och smarta som de är svarar de med sina födelsedagar.

Vidare pratar vi om att vi inte har något badrum just nu och förklarar hur det här med toalett kommer att funka under helgen, varpå en av elvaåringarna frågar var vi duschar då. ”Nej det gör vi inte, svara vi.” ”Åh vad skönt, utbrister elvaåringen. Jag vill inte heller duscha!”

Nej, jag förstår precis hur elvaåringen känner, jag är verkligen inget fan av att duscha.

Senare under kvällen sitter elvaåringarna vid köksbordet och mumsar på hembakad pizza framför filmen ”Tusen gånger starkare”. Första gången jag och avkommorna såg den filmen så pausade jag kanske var tredje minut och skrek typ: Va’ fan!! Och frågade kidsen vad som var fel med det vi precis hade sett. De svarade ”lydigt” vad som var fel, för det vet de ju, de är ju mina avkommor liksom, tills de tröttnade på morsan och sa åt mig att lägga av och bara låta dem se på filmen. Så när nu elvaåringarna satt och tittade på ”Tusen gånger starkare” så frågade jag på skämt om jag skulle titta med dem och pausa vid alla patriarkala vidrigheter och prata om vad som var fel osv. Förvånande nog så svarade de faktiskt ja… Men jag lät bli och tänker att vi tar en diskussion vid frukostbordet istället!

Än en gång, skicka inte hit era ungar om ni inte vill ha hem militanta feminister.
imageFyra elvaåringar som har hysteriskt roligt när de tar cirka en miljon groupiesar.

Som godnattsaga läser vi ur min julklapp från Calle
image

Kommentera

