Jordroten

Ska vi kalla det för den långsamma köksrenoveringen

Lämna en kommentar

Renovering eller omvandling eller förändring kanske? Köksförändringen.

Jag fortsatte med köksförändringen idag. Jag tömde de skåp som ska bort eller flyttas på.

kök1

Jag stötte på några hinder som tvingade mig att tänka om. Det är bra. Irriterande är det och extra tid tar det, men jag känner att jag lär mig mer om hur saker och ting funkar när allt inte går som på räls och det tycker jag är bra.

Den första planen var att plocka bort den sektionen som sitter längst till vänster på bilden nedan och ställa frysen där. När jag hade beställt och betalat kyl å fryspaketet kom jag dock på att avloppsröret till toaletten går igenom bottenskåpet i den sektionen så om jag skulle ställa frysen där så skulle den stå ut kanske 10-15 centimeter.

kök5

Sedan hade jag en plan två men eftersom skåpet som avloppsröret går igenom inte gick att rubba, så fick jag tänka om igen. Så nu ska bottenskåpet i sektionen längst till vänster sitta kvar och de två översta skåpen från nästa sektion ska flytta ett steg till vänster.

Så idag hann jag tömma tre av fyra skåp. Skruva ner ett av skåpen och en bänkskiva.

kök2

 

Jag har fått ner ugnen som hade en skitkort sladd där kontakten dessutom satt fast bakom en regel. Pust verkligen! Typ balansera ugnen på ett knä och med ena gummiarmen à la Fantastic Four lirka ut kontakten från bakom regeln.

kök

Och jag har skruvat loss ett eluttag som satt i ett av överskåpen samt sågat sönder ett bakstycke som någon så tjusigt borrat ett hål i för uttaget. Men jag ba orkade inte stänga av strömmen igen och skruva loss dosan så att jag skulle kunna dra sladden ur det tjusiga lilla hålet. Nej någon jävla måtta får det banne mig vara på tiden som jag lägger på den hära köksförändringen!

kök4

Här blev min skruvdragare trött och behövde ladda batterierna så då gör jag det med. Jag binge-tittar på Hallmarkjulfilmer. Det är snö och det är juldekorationer och det är glada människor. Semester för hjärnan liksom.

Kommentera

