Jordroten

Jag har hittat skatter i köket

2 kommentarer

Jag är ytlig. Jag kan inte tänka mig att leva resten av mitt liv i ett hus utan vedspis, sneda köksskåp med skjutdörrar, träpanel på väggarna och trägolv. Vedspis har jag ju, se check på det!

image

Sneda köksskåp med skjutdörrar har jag snart. Det sitter ett vackert sådant i en ekonomibyggnad hos min farbror och min Nina som jag ska åka och hämta på sportlovet. Det ser ut ungefär såhär:

image

Fast det är i mörkbrunt. Nu har ju vi väldigt lågt i tak så det är inte säkert att vi kan ha skåpet ovanför någon arbetsyta men in i köket det ska det i alla fall! Och nu ser det ut som att det kan finnas träpanel på väggarna bakom gipsskivorna. Hurra! Hur någon kan välja att sätta gipsskivor över träpanel begriper jag då inte.

image

Så det enda som saknas nu för att mitt ytliga jag ska kunna leva lycklig resten av livet i detta torp, är ett trägolv… Men tills dess så lever jag nöjt med att kyl frys och ugn äntligen är där de ska vara.

image

Häpp ❤

2 thoughts on “Jag har hittat skatter i köket

  1. Ser ut att bli kanon!

    Gilla

Kommentera

