Jordroten

Lök och knölfunderingar

Lämna en kommentar

Jag undersöker utbudet av sättlök och sättpotatis på olika webbshoppar. För det är ju så himla väldigt jätteroligt! Jag har en hel del lökfröer bl.a. purjo, torpedlök, kajplök och ramslök men också gul och röd lök. Och de två sista kommer ju att ta väldigt lång tid på sig och jag vill gärna ha lök mycket tidigare än så. Förra året köpte jag både sättpotatis och sättlök på plantagen och det funkar ju men det finns inte så mycket att välja på som det gör hos exempelvis Klostra Handelsträdgård och Frökungen.

Jag funderar på det här:

sättlökpotatis

Mycket lök och potatis vill vi ha! ❤

Kommentera

