Jordroten

Lite familjeliv – den sanna historien liksom

1 kommentar

Den ambulerande Storgulliganen började för några veckor sedan att prata om att hon ville byta rum. Igen!!! Å jaba: Nääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääj!!! Inte igen! Jag orkar inte!

Men så funderade jag lite och kom fram till att det kanske inte var en sådan dum idé iallfall. Som det är nu så sover jag i ateljén, vilket försvårar skapandet som är hela syftet med rummet och Storgullis rum är genomfart till Lillgullis rum vilket ofta leder till konflikter. Det är liksom mitt på golvet som Storgullis håller till med pyssel, lek eller what ever och det är också där som Lillgullis måste gå för att ta sig till och från sitt rum.

rum6

Planen är nu som så, att cirka alla ska byta rum! Jag börjar med att tömma det här hörnet i Storgullis rum:

rum6 med rött

För att flytta upp min säng från ateljén:

rum10

Sedan flyttar ”gå in i garderoben” in till ateljén:

rum9

Kläderna kommer att ta mindre plats än vad mitt ”sovrum” gör och det känns också som en bättre kombination med garderob i ateljén än sovrum i ateljén, särskilt då det är en del kläder som skapas i ateljén så tycker jag att den kombon blir rätt så kalas.

Och Storgullis flyttar då in i gå in i garderoben:

rum8

Lillgullis flyttar in i Storgullis rum:

rum6

Och jag flyttar in i Lillgullis rum:

rum5

Jag ska rekläjma min dubbelsäng! och fylla ut större delen av det här rummet med den:

rum4

Om jag har huvudet åt vänster så vaknar jag till utsikten av hästhagen:

rum1

Och om jag har huvudet åt höger så vaknar jag till utsikten av skogen:

rum2

Jag tror att det här kommer att bli kanoners. Jag tror inte att jag har samma behov utav att springa in och ut ur mitt sovrum som kidsen har av att springa in och ut ur sina rum. Jag är ju mest där när jag ska sova och kommer förhoppningsvis inte att störa Lillgullis lek när hon har tagit över ”genomfartsrummet”. Jag tror heller inte att det är lika störande om jag går igenom där nån gång då och då som det är när ett syskon gör det, för här verkar det som att det räcker med att ett syskon andas så är konflikten igång! Blir det bra så blir det och det vet vi inte förrän vi vet. Jag ska iallafall upp på loftet nu och börja tömma hörnet. Häpp ❤

One thought on “Lite familjeliv – den sanna historien liksom

  1. Varsin madrass? Kan ni flytta runt lite efter behag och hur andan faller på?

    Funderar faktiskt på att ställa minst en säng i varje rum så kan alla sova varhelst de känner för just då. Nästa lägenhet! Då!

    Gilla

Kommentera

