Jordroten

Klematis + rosor = sant <3

Lämna en kommentar

Jag läste John Taylors bok igårkväll där han skriver att rosor är förjävla tråkiga när de har blommat färdigt för säsongen men tillsammans med klematis så blir det en kalasfin kombo. Och kanske får det bli den kombon i gavelrabatten. Jag har haft svårt att bestämma mig och egentligen är det ju inte något fel på det som redan växer där men det växer för högt och för nära huset så rabatten behöver grävas ur och sänkas.

Jag har bla vackra ormbunkar:

gavelrabatt2

Och lila höstaster:

aster

Jag har funderat på att bara gräva ur och sedan sätta tillbaka växterna, jag har funderat på rosor och jag har funderat på pioner men jag tror att det lutar väldigt mycket åt att det blir John Taylors kombo på gaveln.

gavelrabatt

rk

Klematis + rosor = sant

Kommentera

